Saturday, July 20, 2013

Basescu, Omar Hayssam, SIE, De-Contul Allegretto


Mentalistul  : „Aici e cheia. Cum să vă spun când România a efectuat o operaţiune neautorizată pe teritoriul unui alt stat?" 
Blaga: Lui Ponta ii e frica de venirea in tara a lui Omar Hayssam 
Ponta: Blaga să explice cât de prost poate fi un ministru căruia îi fuge un infractor ca Hayssam- Eu nu pot spune poveşti cu Rambo / Aducerea lui Hayssam a fost autorizată de Guvern.
Concluzia : Basescu si Blaga,2 repetenti.Daca nu se imbolnaveste Hayssam /de deces/ ati cam belit berbecutii de piele.
"Nu am nicio certitudine că a fost o discuţie redată integral, dar generalul Degeratu nu a fost informat când a fost la parchet că a fost înregistrat. Trebuia să fie o discutie secretă pentru că aretstatul vorbea despre o chestiune de siguranţă naţională şi dorea să se adreseze preşedintelui statului. Cum este posibil ca un consilier prezidenţial să fie înregistrat??"- a spus Traian Băsescu

M-a surprins prostia unor parlamentari de a-l chema la audieri pe generalul Constantin Degeratu, consilier prezidential pe probleme de securitate nationala, din cauza aparitiei in ziarul nostru a stenogramei intalnirii pe care acesta a avut-o pe 9 septembrie 2005 cu Omar Hayssam. E o greseala, pentru ca un act serios, lamurirea unor aspecte privind capacitatea sirianului de a face deal-uri cu autoritatile romane, se pierde intr-o actiune grabnica, puternic marcata de campania electorala si de razboiul fatis dintre Parlament si Presedintie. In fine, treaba lor! In definitiv, fiecare foloseste ziarul de “ieri” cum vrea, il poate pune pe fundul galetii de gunoi, poate impacheta branza cu el, poate sa si-l puna coif sau poate folosi informatiile din el asa cum crede de cuviinta. Important, cred eu, e ca informatia s-a confirmat, asa ca... la gunoi cu ea. Nu am vrut sa comentez prea mult ce am publicat - s-au ocupat altii de asta –, dar personal nu vad ce e atat de inedit ca, in primele zile ale crizei ostaticilor, presedintele promitea marea cu sarea oricui ar fi putut ajuta la eliberarea ziaristilor. Ca interlocutorul din acele zile (27 martie-3 aprilie 2005) a devenit “nefrecventabil”, nu mai e vina ziaristului care obtine proba acelor discutii. Mai mult, suntem departe de a fi prosti. Stim clar ce date “care aduc atingere sigurantei nationale” voia Hayssam sa dea. Generalul trebuia sa aduca amanunte despre un subiect care apare in stenograma publicata de noi in fragmentul urmator din spusele lui Hayssam: “Dosarul nu-l putem recuza pentru ca e nedrept. Deci ei au facut un dosar si m-au acuzat pe mine de spalare de bani. Si i-am dat domnului Presedinte contul inregistrat. Si au inceput sa apara mai multe dosare economice la un loc.” Nu am pretentia de mare initiat in secretele tarii, dar pare o referire la o operatiune de cercetare a unei presupuse retele de trafic de armament, centrata in jurul unui cont alimentat cu sume importante la fiecare tranzactie. Nu cred ca se deplasa un militar cu importanta lui Constantin Degeratu daca era vorba doar de niste arabi care duceau arme in zonele de conflict, dar in denuntul lui Hayssam era vorba de o prada la mare pret in acea perioada (2005). E vorba de Dinu Patriciu. Dar, in fine, vorba unui cunoscator: “De ce le e frica nu vor scapa!”

Spun acum si un banc, cred eu nimerit, cu marinari. Capitanul de pe “Titanic” strange echipajul si pasagerii si le spune “Am o veste buna si una rea.” “Incepe cu cea rea.” “Ne vom lovi de un iceberg si ne vom scufunda!” “Doamne fereste, si cea buna?” “Vom castiga 11 Oscaruri!”(Alecu Racoviceanu - Gardianul) 

Discutiile purtate la parchet intre omul presedintelui si teroristul arab au fost inregistrate de ofiteri DGIPI
Intalnirea Degeratu-Hayssam, aranjata de Botos si Sanpetru 

Generalul Constantin Degeratu a negat existenţa stanogramelor convorbirii cu Hayssam

Fostul procuror Ciprian Nastasiu, cel care l-a anchetat pe Omar Hayssam, a declarat  că nu în biroul său a avut loc întâlnirea dintre sirian şi consilierul Constantin Degeratu, a căror discuţie a fost înregistrată şi despre care Traian Băsescu a susţinut că este ilegală.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, marţi, la GDS, că înregistrarea discuţiei Degeratu-Hayssam, a cărei stenogramă a apărut recent în presă, este ilegală şi a fost făcută în biroul unui procuror.

"Eu pot să vă spun numai atât: Că întâlnirea nu a avut loc în biroul meu", a declarat Ciprian Nastasiu, în prezent avocat.

Întrebat cum comentează totuşi situaţia prezentată de preşedintele României, Ciprian Nastasiu, fost adjunct la DIICOT, a arătat că nu vrea să comenteze.

"Au şi trecut patru ani de atunci. Eu nu mai sunt acolo, e un joc care mie îmi scapă de data asta... Să fiu aruncat iar în faţă nu ştiu, nu ştiu ce se întâmplă acolo", a spus Nastasiu.


Consilierul Constantin Degeratu a fost invitat, în data de 9 septembrie 2005, la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie-Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Crimă Organizată, unde a fost adus şi arestatul Omar Hayssam, cercetat pentru răpirea jurnaliştilor români în Irak. Cei doi au avut o discuţie într-un birou al unui procuror, însă anchetatorul nu a participat.


Traian Basescu: Inregistrarea discutiei Degeratu-Hayssam este ilegala si a fost facuta in biroul unui procuror
Hayssam catre Degeratu: Basescu mi-a garantat ca nu se atinge nimeni de mine
Sirianul Omar Hayssam a declarat, la sase luni de la arestarea sa pentru terorism, ca presedintele Traian Basescu i-ar fi garantat in timpul episodului rapirii jurnalistilor romani in Irak ca poate sa plece din tara impreuna cu familia, fara sa i se intample nimic.

Conform unei stenograme  publicate in Gardianul, Hayssam ar fi discutat personal pe 9 septembrie 2005 cu generalul Constantin Degeratu, consilier prezidential la acea data, pe motiv ca are de comunicat date ce intereseaza siguranta nationala despre care ar dori sa discute cu presedintele. 

Intalnirea a avut loc intr-o locatie a Jandarmeriei Romane din Baneasa, in sediul Academiei de Politie sau in cel al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. 


In timpul acestei intalniri, sirianul ar fi sustinut ca "Intre timp, asa cum stiti, au fost cateva intalniri cu Presedintele. Si atunci, eu chiar am inceput sa intreb de presiunile care se faceau asupra mea si domnul Presedinte chiar mi-a spus: 'Iti iei copiii si du-te in America! Eu sunt Presedintele Romaniei si ai toate garantiile!' I-am spus: 'Domnule Presedinte, uitati, speculatiile de care a aflat presa, sunt monitorizat'. 'Nu, te rog frumos sa stai linistit, eu iti garantez ca nu se atinge nimeni de un fir de par de al tau!'.

1 comment :

acuvio said...

… “mulţi nu vor mai dormi liniştiţi”, inclusiv domnul Traian Băsescu :)