Traian Basescu este responsabil de incendierea a 38 de nave şi de poluarea portului francez Rouen, în 1981, din postura de căpitan al navei de cursă lungă „Argeş”. Exista si o declaraţie din 1998 a lui Traian Băsescu, în care acesta recunoaşte că a falsificat probe pentru a scăpa de sancţiunile autorităţilor franceze.
Incidentul prezentat de ziarişti a avut loc în iarna anului 1981. Traian Băsescu, pe atunci căpitan de cursă lungă de numai 3 luni, primise comanda navei „Argeş”. În portul francez Rouen, încărcătura navei a luat foc în timpul descărcării. Incendiul s-a extins la alte 37 de nave aflate în rada portului francez.
A urmat o anchetă. Traian Băsescu a stat aproape o lună la dispoziţia autorităţilor franceze. A fost chemat şi la tribunal. Nava românească a fost verificată şi echipajul a fost anchetat.
Abia după 17 ani, în 1998, Traian Băsescu, pe când era ministrul Transporturilor în guvernarea CDR, a recunoscut, într-un interviu la Prima TV, că incendiul din portul Rouen a pornit de la vasul său. Mai mult, Băsescu a admis că a falsificat probele pentru a scăpa de sancţiuni. La vremea aceea, el a spus adevărul doar Securităţii.
Organele de Securitate documentasera activitatea infractionala a celor patru, dar sansa le-a suris in decembrie 1989, documentele respective disparind in cursul evenimentelor si, impreuna cu ele, si orice posibilitate de a mai fi trasi la raspundere pentru actele savirsite."Petrolierul Crisana a fost incendiat banditeste, pentru a se sterge dovezile unei escrocherii de 5.000.000 de dolari
Gheorghe Bosinceanu , fost sef mecanic in cadrul Sectiunii 3 a NAVROM Constanta, care gestiona petrolierele si mineralierele mari, devenita PETROMIN o data cu scindarea NAVROM-ului dupa 1990. Aceea a fost perioada in care a intrat in relatii cu fratii Basescu si cu Calin Marinescu, zis Sogunul. Afacerile puse la punct si derulate de acestia au intrat, cum era si firesc, in vizorul Securitatii. Concret, in calitate de inspectori, Gh. Bosinceanu si Calin Marinescu eliberau certificate de navigatie vapoarelor romanesti care plecau din Portul Constanta. In mod subit, la circa o zi de mars, dupa ce se apropiau suficient de coastele grecesti, acestea se defectau in asa masura, incit necesitau reparatii intr-un santier specializat, astfel ca erau duse la Iteea, in Grecia, la armatorul grec Zoupas. Aici, pentru lucrari de reparatii cu valoarea reala de 5.000 de dolari se emitea o factura de 100.000 de dolari, diferenta impartindu-se intre artizanii afacerii: 25% revenea partii romane, adica Gh. Bosinceanu, Calin Marinescu si fratii Basescu, in calitate de comandanti ai navelor respective, iar restul armatorului grec." Dupa 1989, Gh. Bosinceanu s-a imbarcat pe petrolierul Crisana, de 85.000 tdw, sub comanda lui Mircea Basescu, incepind afacerile de carausie. Legaturile dintre cei patru s-au mentinut si au evoluat, ei punind la cale marea afacere vizind asa-zisa reabilitare-modernizare a unor nave romanesti in strainatate, pe baza experientei anterioare. Un exemplu il reprezinta chiar petrolierul Crisana, care a fost reparat tocmai la Yokohama, in Japonia, pe motiv ca acolo a fost construit. Adus apoi in Portul Constanta, el a constituit obiectul unor sesizari in legatura cu reparatiile suportate, reclamindu-se falsuri in facturare (suma totala a fost de circa 5 milioane de dolari), astfel ca s-a pus problema efectuarii unei inspectii efective. La bordul navei a izbucnit insa un incendiu chiar inainte de declansarea controlului, fiind evidenta intentia de a se impiedica descoperirea inselaciunii. Cunoscator in problema, Gheorghe Bosinceanu a inteles repede ce afaceri erau de viitor si a infiintat propria companie, luind in bareboat petrolierul Biruinta (unul dintre cele patru mari petroliere romanesti, alaturi de Libertatea, Independenta si Unirea). Ulterior si l-a trecut in proprietate
*STEFAN CALANGIU (08:58:20 20 Octombrie 2007)
Intamplarea face ca in viata mea petrecuta pe mare, sa asist la cele doua mari catastrofe;in cazul INDEPENDENTA,eram ofiter II pe M/T "MUNTENIA" prima nava romaneasca care a trecut pe langa epava in flacari;in cazul UNIREA eram ofiter II pe "MOTRU " participand efectiv la operatiunile de salvare.Ca fapt divers va pot spune ca ofiter II pe UNIREA era MIRCEA BASESCU,pe care dupa salvare l-am cazat in cabina mea.Pentru autori sunt dispus sa-mi reamintesc acele clipe.
*Supertancul „Unirea“ a fost cea de-a doua navă (după „Independenţa“) din seria petrolierelor de 150.000 tdw construite în România.
În ziua de 13 octombrie 1982, ora 09.15, în condiţii de mare liniştită şi vizibilitate foarte bună, petrolierul de 150.000 tdw „Unirea“ (în realitate, nava avea 163.857 tdw) s-a scufundat la circa 40 mile marine sud-sud-est de Cap Caliacra, în Marea Neagră, la o adîncime de aproximativ 1.400 metri, în urma unei explozii misterioase.Pe nava UNIREA se afla si ofiterul II punte Mircea Basescu, care s-a salvat.
*Fostul medic veterinar Doina Iliescu, acum pensionar, a mostenit de la parinti si bunici, în Parcul Herastrau, o adevarata comoara imobiliara: peste 18.000 de metri patrati de teren si doua cladiri care acum valoreaza multi bani. Foarte multi bani. Prima cladire, cea în care s-a nascut si a copilarit Doina Iliescu, este ocupata în prezent de restaurantul El Basha (restaurant din lantul de firme "Taher Investments Group", apartinand lui Fathi Taher).
In perioada 1999-2001, cladirile din Herastrau mostenite de Doina Iliescu au intrat în zona de interes a omului de afaceri Dorin Cocos, care, în cele din urma, a obtinut închirierea celor doua imobile prin contractele 838 din 8.02.2001 (Trei Cocosi) si 7909 din 19.11.2001 (La Trattoria).Una dintre cladiri dupa un misterios incendiu, a devenit un imobil de lux în care a functionat mult timp restaurantul La Trattoria Il Calcio, devenit ulterior Quattro Stagioni. Spatiile au fost închiriate de firma SC Trei Cocosi – Complex International SRL, cu sediul declarat în Soseaua Nordului 7-9, firma condusa de Dorin Cocos. Firma la care, atunci, avea actiuni si generalul de justitie Gabriel Oprea. Cam în aceeasi perioada, respectiv în data de 22 iunie 2001, mostenitoarea de drept a terenului si cladirilor, Doina Iliescu, a notificat Primaria Capitalei ca revendica terenul si cele doua spatii.
*Complexul Europa - 6 incendii la complexul comercial Europa în ultimii ani
*Complexul Comercial Dragonul Rosu, apartinand lui Nicolae Dumitru-(Niro).Un incendiu de proportii a avut loc, miercuri(26 mai 2010) dimineata, in jurul orei 4:30.Un pompier a murit in incendiu, alti patru sunt la spital. Pompierul mort avea 24 de ani si si-a pierdut viata in timp ce incerca sa isi salveze un coleg.
*Imediat dupa conflictul televizat, declansat intre primarul Constantei, Radu Mazare si clanul Basescu -Udrea, reprezentat pe taramuri constantene de Gheorghe Bosinceanu, tovarasul de navigatie combinativa al fratilor Basescu,
un incendiu a izbucnit la Hotelul Flora din Mamaia al lui Radu Mazăre. Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă au fost anunţaţi că din mai multe camere ale hotelului Flora iese fum.
Un alt incendiu puternic a izbucnit pe 3 iunie 2010 in Piata Crangasi din colegiul electoral al Elenei Udrea. Piata Crangasi a intrat in posesia clanului Cocos -Niro cu concursul primarului sect.6 Cristian Poteras.
Concluziile generale le trageti voi, eu ma voi ocupa de cea finala.
9 comments :
Incendierea proprietatilor adversarului este unul din mijloacele criminale ale Mafiei dambovitene !
SANDI
Si cele proprii in vederea obtinerii unor avantaje materiale de anvergura
Unirea
Arges
Crisana
Trei vapoare incendiate,sa fie o simpla coincidenta,sau poate au fost atinse de fulgerele lui Zeus?
Syda, unii fac numai bani din apa , altii din foc.
Incendiul din piaţa Crângaşi nu e relevant.
Eram acolo, beam o bere neagră la "Naşu'" cu un prieten cam ţicnit, "Pictoraşu'", ca rămas bun, pleacă în Germania.
Ne-a cam stat în gât, din cauza fumului, dar ne-am lămurit că erau nişte deşeuri de plastic, aprinse ori de la un sudor idiot, ori cu intenţie.
Pompierii au venit în 10 minute şi cred că băieţii şi-au luat amenda corespunzătoare.
Mult mai relevant este, însă, incendiul care a distrus clădirea din acea parte a pieţii Crângaşi botezată piaţa Virtuţii.
Complexul comercial, de lux, se pare că aparţinea lui George Copos.
Printre altele, acolo se găsea şi un DOMO.
După ce-a luat foc, în el s-a mutat
"eMAG", ocupând parterul şi etajul.
DOMO a dispărut, dar şi alte firme, înlocuite cu altele.
Nu ştiu dacă nu şi-a schimbat şi proprietarul...
Poate afli tu.
6 coments?
Si-a trait traiul articolul asta.
E nevoie de unul nou.
Adi, ce ti-ar pohti inima sa mai afli?
Cum a castigat Prigoana licitatia gunoaielor de la Ploiesti?
Sau cum l-au adapostit Udrea cu Cocos pe urmaritul general Boenica?
Sau despre aventurile nocturne cu prafuri usoare ale Elenei Basescu in compania ciorditorului de masini Rontz?
De "afacerile" cu terenuri ale Udrei de pe str.Neajlovului?
De Camorra de la Luxten?
Alege subiectul
Acum scrii mult mult mai fain ca anul trecut. Nu stiu cum de nu mori de scirba sa sapi dupa atitea porcarii. Am o nelamurire, daca stii de vasele de la Rouen, unde e dosarul marinerului? chiar a disparut fara urma? atunci tu de ce stii :P , de unde anume?
Poate te apuci sa scrii carti politiste. Talentul literar ti-l depaseste pe cel de investigator. Sincer. Te-ai schimbat mult. In bine. :)
Post a Comment