Monday, February 24, 2014

Ponta a admis ca numirea Codrutei Kovesi la sefia DNA a fost rezultatul unei intelegeri cu Basescu


 La aproape un an de la momentul la care a propus-o pe Laura Codruta Kovesi pentru sefia DNA, premierul Victor Ponta a recunoscut public faptul ca numirea a fost rodul unei intelegeri cu presedintele Traian Basescu. Prezent la Antena 3, duminica seara, 23 februarie 2014, vorbind despre relatia sa cu celalalt lider USL Crin Antonescu, s-a referit si la episodul in care a propus-o pe Codruta Kovesi pentru functia de procuror sef al DNA.
Premierul Ponta a admis ca a facut un troc cu presedintele Basescu, dupa ce in prealabil stabilise cu CSM sa fie respectata procedura recomandata de Comisia Europeana, care prevedea inscrierea si intervievarea mai multor candidati. Mai exact, premierul a explicat ca intelegerea a fost ca el sa il propuna pentru functia de Procuror General al Romaniei pe Tiberiu Nitu, iar Basescu pe Laura Codruta Kovesi la DNA:
“Stiti cum, eu va zic ce a fost atunci. Nu avem deloc, nu aveam Procuror General, era domnul Daniel Morar, n-avem procuror sef la DNA, era practic tot Daniel Morar, pentru ca el conducea si DNA, aveam o mare situatie de blocaj. Si eu am spus eu propun Procurorul General pe care l-a propus doamna Pivniceru, Tiberiu Nitu, si domnul Basescu va propune la DNA. Aceasta discutie am avut-o cu domnul Antonescu - stiu ca a venit la o emisiune a dumneavoastra de la mine de acasa - si dupa aceea mi-am luat-o tot doar eu singur. E in regula si asta! Stiti care este chestiunea, eu am aceasta mentalitate de la faptul ca fac sport de echipa. Eu inteleg sa-mi eu un fault atata timp cat coechipierul este cu mine si da gol. E in regula lucrul asta, il accept! Nu este placut, sa zic, dar il accept”.
Asociatia Magistratilor din Romania: “Trocul politic facut in ceea ce priveste functiile de conducere din parchete reprezinta un grav atentat la statutul procurorului, la independenta acestuia, dar si o decredibilizare oficiala a acestei categorii profesionale, prin nominalizarii lipsite de transparenta, dincolo de orice criteriu de obiectivitate, ducand in derizoriu si lipsind in mod intentionat de valoare profesionalismul magistratilor”
Dupa cum se stie, in dimineata zilei de 3 aprilie 2013, premierul Victor Ponta, care la acea vreme ocupa si functia de ministru interimar al Justitiei, a facut un anunt cu totul si cu totul surprinzator. Dupa ce cu o zi inainte, in urma unei discutii cu Sectia pentru procurori a CSM, anuntase ca nu va face propuneri pentru sefia marilor parchete si ca va urma recomandarile Comisiei Europene, Victor Ponta a propus-o pe Laura Codruta Kovesi pentru sefia DNA si pe Tiberiu Nitu pentru functia de Procuror General al Romaniei. Tot atunci, Ponta i-a nominalizat pe Alina Bica pentru sefia DIICOT, pe Bogdan Licu la functia de prim-adjunct al Procurorului General si pe Codrut Olaru pentru functia de adjunct al Procurorului General.
La scurt timp dupa aceste nominalizari, Asociatia Magistratilor din Romania a protestat fata de “maniera grosolana in care au fost date publicitatii nominalizarile ministrului interimar al justitiei si Prim Ministru al Romaniei, Victor Ponta, privind functiile de conducere din Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Directia Nationala Anticoruptie si Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, respingand in mod categoric modul in care s-a desfasurat intreaga procedura”.
AMR a precizat ca “celelalte doua puteri in stat, au folosit prin comportamentul adoptat, fata de puterea judecatoreasca, parghii care nu au nicio legatura cu statul de drept, ca au incalcat in mod evident principiul separatiei puterilor in stat, garantat de Constitutie”.
 sursa : LUJU.RO 

No comments :