Wednesday, October 21, 2009

Manipularea din sondaje


Turul de forta media si prezenta zilnica peste tot acolo unde sunt organizate cu grija evenimente pe banul public pentru ca seful statului sa-si poata promova imaginea in descompunere , sunt semne clare ca disperarea este prezenta in starea de spirit a lui Traian Basescu. Sondaje halucinante bulverseaza electoratul cu cifre contradictorii de la o zi la alta. Astfel incat nimeni nu poata garanta veridicitatea acestora. Ramanem inchisi intr-un cerc vicios al manipularii grosolane in care institutele de sondare a opiniei publice se intrec in toxificarea atmosferei electorale, alaturi de analisti de incubator care functioneaza "cash only" . Sau formatori de opinie care pervertesc la infinit spatiul public, impiedicand cu premeditare desfasurarea unei campanii electorale decente. Evident ca majoritatea dintre cei implicati in astfel de operatiuni diversioniste marseaza pe gradul de incultura politica al majoritatii, sperand ca prin inducerea in eroare a unui segment important din electorat, sa reuseasca , ca si pina acum, blocarea unei "revolutii a votului" care le-ar putea da peste cap calculele. Cred ca dupa douazeci de ani de stupiditate brukneriana romanii nu mai sunt atat de usor influnetabili de cifre aruncate la gramada pe sticla televizoarelor si au ajuns deja la gradul de maturitate necesar luarii unei decizii atunci cand vor trebui sa iasa la vot si sa puna stampila pe numele celui care le inspira mai multa incredere. Si-au platit cu dobanda maxima aferenta neglijentei si naivitatii de pina acum, ultimii cinci ani de semidictatura si ultimile luni de haos generalizat impus de ambitiile malefice ale unui singur individ , sunt motive in plus pentru cei care pina nu de mult erau nehotarati , sa iasa la vot si sa sanctioneze caracatita dezvoltata pe structura genetica a lui Traian Basescu. Masinaria de facut bani din banul public, organizata dupa regulile de functionare stricte al structurilor mafiote transfrontaliere. Si eu, ca si altii, sunt convins ca situatia din sondajele toxice publicate pina in prezent sunt doar incercari schizofrenice de a acoperi situatia catastrofala a candidatului Traian Basescu, ca cifrele sunt cu totul altele si sunt de asemeni convins ca vom asista la o campanie electorala inedita , de o violenta rar intalnita. Pentru ca cei aflati in acest moment la butoanele puterii sunt mai incapatanati si mult mai dependenti de banul public decat granitura comunista a lui Nicolae Ceausecu. Caderea lui Basescu le tulbura existenta fiind constienti ca ceea ce-i asteapta dupa, sunt ani grei de detentie si prin simpatie retragerea tuturor privilegiilor de care se bucura astazi , ei si familiile lor.. Daca situatia din studiile de piata interne,va confirma informatiile conform carora Traian Basescu nu depaseste in acest moment 19- 21% iar Antonescu si Geoana sunt inca umar la umar in jurul cifrei de 21-23% , caderea glorioasa a lui Traian Basescu poate fi sarbatorita chiar in seara zilei de 22 noiembrie 2009.

Prin dezvaluirea facuta ieri de Oprescu se explica acest fapt: "Am discutat cu toti directorii de institute de sondaj. Mi s-a propus sa platesc 4000 de euro pentru fiecare punct de crestere, sau 3000 de euro pentru ca sa-mi pastrez pozitia si sa nu scad. Am preferat sa nu dau acesti bani!" In primul caz e vorba despre o manipulare evidenta a opiniei publice, in al doilea, de un santaj ordinar. Adica, dai banii ca sa nu te facem! In aceste conditii, cine sa mai aiba incredere in institutele de sondare? Pe de alta parte, sumele sunt de-a dreptul ridicole. Piata neagra a sondajelor a scazut mai ceva ca piata imobiliara. Bine, daca luam in calcul ca sondaje sunt scoase din burta, cu doi-trei angajati, in loc de cateva sute care sa propage chestioanrele pe esantioane reprezentative, sumele par ceva de genul "hai sa luam si noi un ban, sa iesim din iarna!". Iar institutele se influenteaza unele pe altele. Unul ia sondajul celuilalt si apoi pleaca la spaga: "dai banul, te ridic, nu, te cobor." Ce n-a spus Oprescu e ca institutele cer, pe langa manevrele de urcare in sondaje intre 10.000 si 25.000 de euro, functie de "firma" pentru furnizarea de date reale in privinta sondajelor. Pentru ca in acest din urma caz, institutele chiar ar trebui sa angajeze colaboratori de teren, sa intocmeasca formulare, chestionare, rapoarte .

No comments :