Monday, October 26, 2009

Berceanu despre tentativa lui Stolojan de a escroca statul

După ce era să îi cadă o macara în cap, la sediul ministerului pe care încă îl păstorește, ministrul Radu Berceanu a apărut zîmbitor - la propriu - pe micile ecrane și s-a declarat "o victimă" a incidentului de azi dimineață și în niciun caz un factor responsabil. Așa o fi, dar Berceanu pare să fie condamnat, dacă ne aruncăm o privire spre trecut, să fie o "victimă" perpetuă: multe au stat să cadă în jurul lui, dar nimic nu l-a afectat vreodată. Și nici nu l-a deranjat să ajungă pe aceeași baricadă cu unii dintre cei care au vrut să "dărîme" România, după cum veți vedea în rîndurile care urmează.
Dezvăluirile lui Berceanu despre tentativa lui Stolojan de a escroca statul
Traian Băsescu îi ține aproape pe Stolojan, pe Berceanu și a obosit, în schimb, să îi tot înjure pe Vîntu ori Voiculescu, magnații care sunt vinovați de starea țării. Poate nu ar strica, totuși, să ne amintim cîteva mărunțișuri care îi leagă pe cei mai sus pomeniți cu un fir invizibil, o poveste care nici pînă azi nu a fost pe deplin lămurită. Să ne amintim, deci, de un interviu dat de Berceanu în ziua de 28 august 2000 ziarului "Evenimentul zilei", în care acesta făcea dezvăluiri explozive, cu puțin înaintea campaniei din acel an. Ma precis, Berceanu dezăluia cum Stolojan, rivalul în alegeri al șefului său pe linie de partid de atunci, Petre Roman, a vrut să pună mîna, cot la cot cu Vîntu și Voiculescu, printr-o escrocherie, pe gigantul Petrom.

"Eu am primit o oferta, asa, pe hirtie, de vreo 600 si ceva de milioane de dolari, de la un grup care cuprindea Tofan, Gelsor si Grivoc, adica Tofan, Vintu si Voiculescu, care avea aceasta cifra. Dar, si daca tot vreti sa pronuntati nume de persoane si nu nume de companii, persoana care s-a ocupat de aceasta oferta poarta numele Theodor Stolojan. Dumnealui s-a ocupat de realizarea grupului, de oferta, de toate conditiile financiare etc... Si a venit la Petrom Theodor Stolojan, si asa mai departe. Dinsul este personajul care a pregatit toata aceasta chestiune. Noi am dorit un investitor strategic. Pina la urma, daca nu gasim, eu pot sa merg la guvern si sa spun «domnule, strategic nu am gasit, dar am gasit unul financiar. Il acceptam sau nu il acceptam?» Dar as vrea sa stiu si eu, dincolo de oferta scrisa, banii sint? E ceva serios sau e numai o oferta? Si de aici au inceput raspunsurile care nu au mai fost asa de convingatoare. Mai intii s-a spus, stati putin, ca din oferta asta mergem pe varianta o treime varsat si doua treimi subscris, la care legea romana da voie. Dar, voie e una. Poate ca noi nu vrem, noi vrem banii. Dar, sa presupunem ca va accepta guvernul o treime varsat si doua treimi subscris. «Acea treime varsati, adica vreo 230 milioane de dolari, ii aveti? Nu, nu ii avem nici pe astia, ne dati un certificat ca am preluat 35 la suta din capital si noi in 90 de zile venim cu banii». Asta suna cam asa: noi luam certificatul asta si pe baza certificatului ne ducem prin lume, pe la banci, si zicem «uite, am 35 la suta din Petrom, da-mi niste bani imprumut». Bagam banii in companie, dupa un timp cind le vine sorocul ii mai scoatem, ca noi sintem la management si ii mai dam inapoi la banca asta, si in timpul asta luam de la banca cealalta, si asa mai departe. Si, incetul cu incetul, reusim sau poate nu reusim - am avut eu dreptul sa ma gindesc - sa acoperim suma asta si uite cum ajungem noi sa detinem 35 la suta din Petrom. Lucru care mie, imi pare rau, nu mi s-a parut...".

Faptul că Stolojan a vrut să ia pe mai nimic Petrom, în beneficiul mogulilor Vîntu și Voiculescu, plus Tofan, și încă pe datorie, nu l-a împiedicat, însă, pe Berceanu să fie distins coleg de partid, azi, cu Stolojan, fostul contracandidat al lui Roman, convertit în "supus" al lui Băsescu și să îi înjure, cot la cot, pe controversații moguli. (Inpolitics)

No comments :