Friday, August 21, 2009

Udrea dă vina pe eroarea umană care este

Unul din elementele anchetei referitoare la cheltuirea banilor publici de către Ministerul Turismului este campania publicitară "Romania – Land of Choice". Suspiciunile au pornit de la inadvertenţele din ofertele prezentate în două documente diferite. Joi seară, în exclusivitate pentru Realitatea TV, ministrul Elena Udrea a dat vina pe o eroare umană.
În data de 14 iulie, Ministerul Turismului transmite într-un comunicat de presă că a finalizat procedura de achiziţie a serviciilor de promovare a brandului de ţară. În comunicat se arată că 550 de spoturi vor fi difuzate pe Eurosport 1 şi 475 pe Eurosport 2, în schimbul a un milion de euro.

În urma documentelor prezentate însă de Elena Udrea în exclusivitate într-o ediţie specială la Realitatea TV, tot pe 14 iulie, se semnează Raportul procedurii de achiziţie a acestor servicii. În document, oferta câştigătoare este cu totul alta decât cea anunţată în comunicatul de presă. Astfel, spoturile de pe Eurosport 2, canal cu tarife publicitate mult mai mici, au fost transferate la Eurosport 1. În plus, în aceeaşi sumă de bani, canalul de televiziune oferă ca bonus, încă 325 de billboard-uri de câte 6 secunde şi 9 milioane de bannere pe internet. Totul ar fi costat peste 600.000 de euro, dar a fost un bonus din partea Eurosport. Diferenţa dintre ofertele prezentate în cele două documente a fost explicată de ministrul turismului printr-o eroare.

Comunicatul este pe 14.07, contractul s-a finalizat pe 14.07. Probabil cei de la comunicare nu au aşteptat finalizarea negocierilor.Faptul că un comunicat a plecat mai devreme şi au dat oferta, nu au aşteptat oferta finală este cel mult o eroare a directorului de comunicare", a declarat Elena Udrea.

Neregulile nu se opresc însă aici. Potrivit documentelor prezentate în exclusivitate, joi seară, la Realitatea TV, contractul cu Eurosport a fost semnat de reprezentanţii ministerului pe 6 august, la mult timp după ce difuzarea spoturilor începuse deja pe Eurosport.

"Promovarea pe Eurosport a fost semnată la 6 august 2009 şi vreau să semnalez o nouă ciudăţenie a acestui contract, faptul că Eurosport a difuzat videoclipul, începând cu data de 1 august, ora 21.30, adică difuzarea s-a produs cu şase zile înainte de semnarea acestui contract", a precizat Alecu Racoviceanu, director Gardianul.
Dacă la întrebarea de ce apar oferte diferite în documente oficiale ale ministereului, Elena Udrea a dat vina pe o eroare umană. Ea a găsit o explicaţie şi la bonusul uriaş oferit de cei de la Eurosport.
"Comisia de negociere la care nu am luat parte, şi-a făcut treaba şi a obţinut acest preţ"

No comments :